torsdag 6 maj 2010

Stockholm here I come!

Fick besked från volontäråret idag!

Hade beställt en supercool grej från coolstuffo ch skulle kolla ordebekräftelsen när det där låg ett mail i min inkorg med titeln ansökningsbesked. Från volontäråret.
Klickade och såg att jag blivit antagen. hoppade runt som en tok på Prima, tror Nilimia trodde jag vunnit på lotto. Hon frågade dock vettigt nog var. Så att jag skulel sätta mig vid datorn igen!

St Mikaels församling. Var ligger då den löd min nästa fråga och i all adrenalin missade jag den bifogade filen men min vän google hade oxå lösningen. Efter att jag hittat den bifogade pdfen så kunde jag se att det ligger i Huddinge i Stockholms stift. Mitt första hands val! Tror ni jag blev glad eller vad! Sen gick jag ut på eniro för att kolla omkring lite var i stockholm detta huddinge ligger.

Ni vet mitt lokalsinne är inte mycket till världen och ca 1.5 mil från sthlm city ligger lilla huddinge. Hela kvällen har jag varit ute på deras hemsida och kollat bilder och annat skoj, verkar vara en jättemysig församling.

Fast man ska inte ropa hej än, jag ska bestämma ett möte och åka ner och hälsa på sedan måste jag och församlingen tacka Ja! Men förhoppningsvis går allt vägen och jag flyttar till huvudstaden den 1 september i så fall. Så ni kan väl vara hemma i slutet av augusti för då blir det partaj!

Hörde även att Kajsa Måhl kommit in så nu väntar jag bara på resultat från Therese och Lisette. *håller alla tummar jag äger*

I helgen blir det firande! Med godis, Ben & Jerrys och förhoppningsvis den coola grejen från coolstuff.

Nu ska en glad Cecilia sova, godnatt!

3 kommentarer:

  1. Skoj Cissi =). Klart att du kommer bli antagen för att komma ner till Huddinge. Håller tummarna att allt går som du vill =)

    SvaraRadera
  2. Vad kul! Grattis! Synd bara att Huddinge är låååångt från oss... Tar nog nästan lika lång tid kommunalt som från Gävle och hit. Faktiskt.

    SvaraRadera
  3. tack, jo jag vet Helen men stället verkar jättemysigt iaf ^^, och vi får väl mötas i city och ta en fika så är det ltie närmare ;)

    SvaraRadera