lördag 7 november 2009

en sjuklings uppdatering!

Det började redan igår kväll.
Mina tänder hackade likt hackspetten på julafton.
Fryser och svär över att alvedonen är på nedervåningen.
Lyckas somna men vaknade halv fyra genomsvettig.
En timme senare gav jag upp och gick och tog tempen.
39.0 = yrsel, illamående,
-Mamma! jag mår inget bra
Ned stoppad med alvedon och vatten.
Vaknade med 37,2 grader... vilket är bra
Nu har det dock stigit till 38,4 med alvedon i kroppen.

Jag ser inte framemot natten...

2 kommentarer:

  1. Hoppas du fick sova!

    Idag är jag hemma med både E & A. Feber och huvudvärk, men inte särskilt mycket feber. Dock väldigt mycket huvudvärk! Men det verkar ha vänt här. Hoppas det gör det snart för dig också!

    SvaraRadera
  2. det har visat sig var halsfluss så har fått pencillin, men med lite otur så är den virus baserad... eller att det kunde vara körtelfeber >__>

    SvaraRadera