fredag 19 mars 2010

Rädda Willy - Jag menar the cove!

Var på sjuan idag med vår allas klacken och tussen! Oscarspristagaren för bästa dokumentär skulle beskådas. The Cove. Jag har aldrig varit mer nära i hela mitt liv att bli vegetarian! Herregud kan ingen bara spärra in de galna japanerna som dödar de stackars delfinerna? En by i Japan dödar 23 000 delfiner om året! Till inget nytta eftersom köttet innehåller jättehöga mängder av kvicksilver! Vilket leder till att en massa japanska barn blir missbildade och handikappade. Jag förstår inte hur de människorna som jagar de stackars delfinerna kan se sig själva i spegeln.

Och till er alla bloggläsare, traska iväg på sjuan och se The Cove, det är väl investerade 50 kronor. För den var underbar, hemsk och fylld av hopp för mänskligheten!

I övrigt kan tilläggas att Klacken planerar att plantera barn i glasburkar, mata dem genom ett hål och slå hål på burken och säga att vattnet gått när tiden är inne. Dock varnas det för förfrysningsskador vintertid då vatten i glasburkar brukar ha en benägenhet att smälta.

Don't try this at home!

Nu ska det sovas för imorgon är det konfirmander, sjukt tråkigt/roligt att Malin fått jobb, men tyvärr inte kan vara med i Undersvik. Men Jag Lollo, Munter och Emma är inte helt fel det heller även om jag kommer sakna att få revanch i madrassbrottning och makaronibollskastande...

1 kommentar:

  1. Det är just nu i innovativstadiet och Klacken söker sponsorer!

    SvaraRadera