måndag 29 september 2008

Jag har världens bästaste mamma

Svar på mailet jag skrev igår

Lilla älskade unge!
Jag har misstänkt det länge. Jag har aldrig haft några problem med vad folk har för sexuell läggning och det vet du säkert också. Däremot förstår jag att det är svårt att komma ut för sina föräldrar.
Jag stöttar dig till hundra procent och du får älska precis vem du vill bara du blir lycklig. Vem du än väljer så är hon välkommen hem till oss och vågar någon ha en annan åsikt om det så får de med mig att göra.
Jag ska absolut gå som stolt förälder i Pridetåget! (om du vill det förstås).
Jag väntar med att prata med pappa tills du säger att jag får. Nu tror jag knappast att han kommer att tycka att det är så konstigt, han vill bara att du ska må bra och vara lycklig och leva ditt liv som du vill leva det. Reagerar han på något annat sätt så är det bara hans beskyddarinstinkt som träder in.
Jag är så stolt över ditt mod och jag älskar dig så ofantligt mycket. Kram Mamma

*Bara pappa kvar* > . <

4 kommentarer:

  1. Det sa ju jag också! Gud, vilken underbar mamma du har! Och en så klok kvinna som hon väljer ju inte vilken tölp som helst som far till sina barn, så det kommer gå bra med pappa också!

    Fatta att lilla tåren kom i ögat när jag läste vad hon skrivit. Du är lyckligt lottad. Jag är glad att ha fått lära känna er.

    Kram!

    Och grattis! Till att slippa gömma och till att kunna vara du, fullt ut. Jag är stolt över att få vara med så modiga ungdommar!

    SvaraRadera
  2. :) glad att fått lära känna dig med :)

    SvaraRadera