måndag 23 februari 2009

Oscarsgalan 2009 - en resume innan jag somnar

För andra året i rad har jag sett HELA Oscarsgalan (utan kaffe) det ni ;)
Det är lika underbart varje år att få se världens filmelit visa framfötterna och det får en att vilja fortsätta kämpa mot sina egna mål! Innan jag somnar skrivandes så ska jag lägga upp favoriterna från kvällen.
  • Penelope Cruz fick pris för bästa biroll och varnade för svminingsanfall. Hon höll sig dock på fötterna! Väl fötjänad statyett då hon var lysande i vicky christina barcelona, som jag hade förmånen att se!

  • Manliga Biroll gick som väntat till Mr Heath Ledger *ställer mig upp och applåderar* En skam för filmvärlden att en så ung man inte hinner göra mer. Hans porträtt av Jokern kan bara beskrivas på ett sätt. LYSANDE

  • Bästa orginalmanus gick till MILK = jag är överlycklig. Och den unge mannen som skrivit manuset baserat på amerikas första öppne gaypolitiker som tyvärr blev mördad. Han hade det underbaraste tacktalet på jorden och när det kommer ut på youtube ska jag lägga upp det här!

  • Slumdog millionaire är den stora favoriten och har tagit hem många priser (många indier på knaglig engelska med andra ord)

  • Bästa film måste gå till slumdog om inte annat ändrar jag det imorgon bitti

Galan har varit underbart rolig och hugh Jackman gör ett kanon jobb som värld. Snart är galan slut för i år. Filmer jag måste se

  • Slumdog millionaire
  • MILK

Annars har jag sett de flesta intressanta I think ^^

Godmorgon/Natt och hörs vid lunch om jag vaknat då ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar