söndag 16 augusti 2009

nain nain nain, yes yes yes

Jag ska på bio ikväll! Denna sommar har varit fylld av bio och nu är det dags för biornas cremedelacreme för denna sommar åtminstone!

Filmens king and master Quentin Tarantino har gjort en ny film som beskrivs som en spaghetti västern i nazisternas tyckland. Storyn är enkel. Några judiska föredetta amerikanska soldater går in i nazi berloin med endast ett uppdrag. Att döda så många nazister som möjligt.
Återkommer förhoppningsvis med goda recensioner om någon dag!

jag har även köpt en almenacka. (ska försöka hålla ordning på saker och ting i år) Dagens skämt jag vet :

3 kommentarer:

  1. Börjar du bli vuxen, eller? Almanacka!!

    Hoppas filmen var till belåtenhet. Lät inte som en film i min smak, filmanalfabeten här brukar tycka att Tarantino är lite för våldsam och dessutom om andra världskriget... Suck har sett för många såna, även om några varit bra :)

    Skönt att du är piggare!

    SvaraRadera
  2. Vill se den, berätta om den var någu bra! Såg m"man who cried" (tror jag) i fredags,satan i gatan vad bra den var!

    SvaraRadera
  3. haha! detta var ingen krigsskildring må jag säga! Detta var ett mästerverk! Men om man inte gillar blod, galna tyskar och tarantinos twist så är det ignet att se! Men om man gillar sprängmedel, snygga repliker, och någon galen snubbe som världens bästa SS snubbe så ska man se den!

    SvaraRadera