söndag 30 augusti 2009

Syblogg here I come?

Igår så var jag ut till valbo för att titta på en ny symaskin då vår gamla har pajjat! Hittade en fin Singer tradition på Onoff som nu står placerad i vår källare. Detta resulterade till att gårdagskvällen gick ut på att titta runt på sysidor. Hittade lite spännande saker bl.a en engelsk sida med gratis mönster som man kan skriva ut på datorn. (så på måndag blir det till att låna skolans skrivare ^^)

http://www.burdastyle.com/ - sysidan om någon skulle vara intresserad...

Hittade även en sida som beskrev hur man kunde göra en egen provdocka utav silvertejp, en galge, ett papprör och lite stoppning. (kanske något att fundera på då jag nog ska sy min egen balklänning.) Lättare att nåla på en docka istället för sig själv liksom...

http://www.sysidan.se/forum/showthread.php?s=&threadid=4564&perpage=15&highlight=silver*&pagenumber=1 - om någon är intresserad av att göra en...

Och oroa er inte detta kommer inte att bli en ny syblogg (än) Men lite alster kommer förhoppningsvis ut under hösten. Vi får se helt enkelt.

"And the ship's wise men
Will remind you once again
That the whole wide world is watchin"

2 kommentarer:

  1. Grattis till inköp! Jag ser fram emot att få bli symentor! :)

    Det där lät ju som en spännande provdocka. Ska kolla snart (när jag inte är på jobbet...)

    SvaraRadera
  2. haha vad bra :D för jag kommer deffinitivt köra fast xD

    Ja jag vet! jag måste hitta någon som kan hjälpa mig tejpa bara :P

    SvaraRadera